De eerste week - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nick Laat - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nick Laat - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Nick

09 September 2012 | Hongarije, Boedapest

Inmiddels ben ik alweer een week in Budapest. Tijdens de eerste week heb ik steeds meer m’n draai gevonden hier. De eerste paar dagen stonden vooral in het teken van het uitzoeken, je weg vinden, spulletjes aanschaffen en vooral wáár ik ze kon aanschaffen. Zo heb ik bijvoorbeeld heel de winkelstraat en twee grote winkelcentra afgezocht naar handdoeken en kookspullen. Op dit moment heb ik vrijwel alles in huis wat ik nodig heb, ik weet de weg, ik weet waar ik het meeste kan kopen én belangrijker: Ik heb al wat vrienden gemaakt hier. Dat maakt het allemaal wat prettiger dan de eerste paar dagen. Het was ook niet zo gek dat ik de eerste dagen weinig contact had, ik was namelijk één van de eerste die hier arriveerde. De meeste studenten komen pas in de loop van deze week.

Ik ben de afgelopen week bijna iedere dag (even) de stad in geweest om te genieten van deze prachtige stad. Vorig jaar was ik hier nog als toerist en het is raar om te beseffen dat dit de stad is waar je het komend jaar in woont. Maar toch heb ik afgelopen week ook nog even de toerist uitgehangen haha.

Maar ik heb dus al wat vrienden gemaakt hier. Je merkt echt dat er veel nationaliteiten zijn hier en dat iedereen erg ‘open minded’ en sociaal is. Mijn buurjongen komt uit Hongarije (Tamas) en mijn overbuurjongen komt uit Cyprus (Stylianos). Dat zijn de jongens waar ik het meest mee op heb getrokken deze week. Ik ben donderdag samen met Tamas naar een pub geweest die hoort bij de grootste universiteit van Budapest. Een vriend van hem studeert daar en het is een erg gezellige plek met uiteraard veel studenten. Hier hebben we met z’n drieën wat gedronken. Het is erg jammer dat een halve liter bier hier als ‘normaal’ wordt gezien. En dat voor omgerekend nog geen 2 euro. Balen haha!

Vrijdag ben ik met Stylianos naar Hard Rock Café Budapest geweest. Het is echter een ander soort café dan je zou verwachten. Een erg trendy bar/restaurant met normale pop/rock muziek. Hierna zijn we naar een super toffe bar gegaan, genaamd Szimpla. Dit is één van de meest bekende bars in Budapest waar veel studenten komen. Zo’n kroeg ben ik in Nederland in ieder geval nog niet tegengekomen. Het heeft een erg ‘underground’ uitstraling met grote buizen die langs de muur lopen, halve auto’s die omgetoverd zijn tot zitplaatsen, met badkuipen als banken en een kamer met alleen maar kapotte monitoren en tv’s. (Zie foto) Ik vond het een erg vette kroeg en weet zeker dat ik hier vaker te vinden zal zijn! Hierna belde hij nog wat Griekse vrienden van hem en hebben we nog met z’n vieren tot 02.00 uur op een terras gezeten midden in de stad. Na de nodige biertjes besloten we om met de taxi terug naar huis te gaan. Het waren twee leuke avonden waarin ik al aardig wat mensen heb ontmoet.

Omdat ik pas later in de week al mijn kookspullen had kon ik gister pas voor het eerst koken. Dat ging me prima af moet ik zeggen. Wel fijn om nu in ieder geval alles in mijn kamer te hebben.

Vandaag (zondag) staat in het teken van schoonmaken. Stofzuigen, badkamer poetsen, kleren wassen en strijken. Dat hoort er helaas ook bij. Morgen heb ik mijn Engelste test hier, dus ook daar ben ik me voor aan het voorbereiden. Ik verwacht wel dat ik deze haal. Hierna kan ik mijn inschrijving pas echt compleet maken.

Al met al begint alles steeds meer op z’n plaats te vallen en begint het nu eigenlijk pas echt.

  • 09 September 2012 - 17:22

    Jannie:

    Ha Nick,

    Echt leuk om je ervaringen te lezen. Fijn dat je al wat vrienden heb gevonden waar je gezellige dingen mee kan doen. Dit laaste is echt belangrijk als je zo lang uit je vertrouwde omgevng weg bent. Tot nu toe allemaal leuke dingen gedaan. Behalve misschien het huishiouden doen dan (daardoor ga je moeder nosg meer waarderen denk ik) Ben benieuwd hoe de studie je gaat bevallen. Alvast succes met de Engelse toets.
    Groetjes van je familie uit Helmond.



  • 09 September 2012 - 18:41

    Anke(vriendin Sena):

    haa nick!!
    wat een uitdaging, heel veel succes en vooral plezier,
    maar dat lukt jouw wel!!
    We zullen je missen op hardbass 2013..
    Groetjes Anke

  • 09 September 2012 - 20:22

    Will:

    Heel veel succes morgen met je toets

  • 19 September 2012 - 20:18

    Sam De Laat :

    Hoi Nick
    Hoe gaat het met jou het was gister niet zo gezellig op mam zijn verjaardag er was niemand om te voetballen. Heel veel succes groetjes Sam en Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Nick

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 7317

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 01 Juli 2013

Studeren in Budapest

Landen bezocht: