Veel bezoek en begin van het tweede blok - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nick Laat - WaarBenJij.nu Veel bezoek en begin van het tweede blok - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nick Laat - WaarBenJij.nu

Veel bezoek en begin van het tweede blok

Blijf op de hoogte en volg Nick

16 November 2012 | Hongarije, Boedapest

Het is alweer een even geleden dat ik een verslag geplaatst heb op deze pagina en vond het weer eens tijd worden voor een nieuwe. Ik kan in ieder geval melden dat ik beide mid-terms in oktober gehaald heb: Business and it’s Environment met 88% en Research and Learning Methodology met 62 procent! Verder heb ik nog twee essays (3.000 woorden en 2.500 woorden) geschreven welke vorige week ingeleverd moesten worden. De punten hiervan volgen nog, maar ik verwacht deze ook wel gehaald te hebben. Hiermee kwam het einde aan het eerste algemene blok.

Vorige week zijn we dan ook gestart met het nieuwe blok, en dat betekent ook meteen de échte start van de Master in Marketing Management. Deze periode krijgen we twee vakken; Principles and Practice of Marketing en Consumer Behavior. We zijn tevens gestart met een groeps project, krijgen individuele opdrachten en eindigen deze periode met een examen maand in januari. Genoeg te doen dus!

Naast dit alles stonden er veel leuke dingen op het programma de afgelopen weken. In oktober kwamen Jeanet, pap, mam en ome Will op bezoek! Heel erg leuk om hun allemaal weer gezien te hebben en super leuk om ze de stad te laten zien waar ik de komende tien maanden in woon. Het waren voor mij wel drukke dagen omdat ik een combinatie moest vinden tussen school, mid-terms, leren en als gids door de stad lopen. Na vier dagen vertrok 75% van het bezoek en hadden Jeanet en ik nog een paar dagen samen waarin we onder andere lekker zijn gaan uit eten vanwege mijn verjaardag. Het was fijn om even alleen samen te zijn en samen voor de tweede keer (eerste keer was zomer van 2011) door de stad te slenteren en wat toeristische plaatsen te bezoeken.

Ook vorig weekend kwam er weer bezoek uit Nederland. Dit keer kwamen Wim, Danielle en Saskia op bezoek. Naast het nodige sightseeing hebben we ons voornamelijk op het uitgaansleven gestort. En ik kan wel zeggen, dat uitgaan kan hier prima. Na een weekend met veel stappen, halve liters Dreher (lokaal bier) en weinig slaap was het dinsdag weer tijd om me op school te richten.

Nu kan ik me ook nog even volledig op school concentreren, want begin december komt er weer bezoek. Michiel, Niels, Jordy, Chris, Kevin en Jens komen dan Budapest eens onveilig maken, dus ik denk dat ik alvast een voorsprong probeer op te bouwen qua slaap en school. Wat een straf om het uigaansleven van deze stad te laten zien aan deze mannen. Wordt weer veel Dreher drinken dat weekend…

Als conclusie kan ik zeggen dat de studie tot nu toe zeer goed gaat en het hier enorm naar m’n zin heb . De tijd vliegt, ik ben inmiddels al 2,5 maand hier. Het wordt kouder en vroeg, lees heel vroeg, donker. Zo erg is dat niet, dat betekent dat ik over 5 weken alweer eventjes terug in Nederland ben.

Genoeg voor nu, ik ga me weer voorbereiden op de lessen van vanavond en morgen.

Groetjes,
Nick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Nick

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 7331

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 01 Juli 2013

Studeren in Budapest

Landen bezocht: